Transakcje nieautoryzowane w pytaniach i odpowiedziach
- 18-11-2022
Seniorze, nie daj się okraść na pokazach.
- 03-10-2022
Ruszył Deweloperski Fundusz Gwarancyjny
- 05-07-2022
Bagaż nie doleciał lub doleciał uszkodzony ?
- 23-06-2022
Elektrośmieci - obowiązki sprzedawcy i prawa konsumenta
- 23-05-2022
Zwrot nietrafionego prezentu, reklamacja nieudanego balu
- 28-12-2021
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
- 07-05-2015
POWIATOWY RZECZNIK
KONSUMENTÓW
W ŻARACH
Agnieszka Oskierko - Liczner
Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe
Al. Jana Pawła II 5, pok. 114, 68-200 Żary
telefon
68 479 0605
Agnieszka Oskierko - Liczner
Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe
Al. Jana Pawła II 5, pok. 114, 68-200 Żary
telefon
68 479 0605
RZECZNIK PRZYJMUJE:
PONIEDZIAŁEK - PIĄTEK w godz. 10.00 - 14.00
PONIEDZIAŁEK - PIĄTEK w godz. 10.00 - 14.00
Do zadań Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:
- 07-05-2015
1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
4) rzecznik może wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
5) rzecznik współdziała z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
4) rzecznik może wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
5) rzecznik współdziała z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
Przydatne informacje
- 17-03-2017
Internetowe rozstrzyganie sporów
Za pośrednictwem europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów (ODR) Komisja Europejska zapewnia bezpieczniejsze i sprawiedliwsze zakupy przez internet poprzez dostęp do narzędzi rozstrzygania sporów o wysokiej jakości.
Jeżeli przebywasz w UE, Norwegii, Islandii lub Liechtensteinie, możesz skorzystać z platformy w celu znalezienia najlepszego rozwiązania swojego problemu konsumenckiego, omówienia rozwiązania twojego problemu bezpośrednio
ze sprzedawcą lub zaakceptowania organu rozstrzygającego spory, który zajmie się twoją sprawą.
Platforma ODR nie jest powiązana z żadnym sprzedawcą. Możesz skorzystać z platformy ODR we wszystkich językach UE, a także w języku islandzkim i norweskim.
Jeżeli przebywasz w UE, Norwegii, Islandii lub Liechtensteinie, możesz skorzystać z platformy w celu znalezienia najlepszego rozwiązania swojego problemu konsumenckiego, omówienia rozwiązania twojego problemu bezpośrednio
ze sprzedawcą lub zaakceptowania organu rozstrzygającego spory, który zajmie się twoją sprawą.
Platforma ODR nie jest powiązana z żadnym sprzedawcą. Możesz skorzystać z platformy ODR we wszystkich językach UE, a także w języku islandzkim i norweskim.
Dokumenty do pobrania
- 13-12-2021
ODSTĄPIENIA:
REKLAMACJE:
REKLAMACJA TOWARU NA PODSTAWIE RĘKOJMI - odstąpienie od umowy
REKLAMACJA TOWARU NA PODSTAWIE RĘKOJMI - żądanie obniżenia ceny
REKLAMACJA TOWARU NA PODSTAWIE RĘKOJMI - z żądaniem naprawy lub wymiany na nowy wolny od wad
POZOSTAŁE:
Klauzula informacyjna - przetwarzanie danych osobowych