Informacja
- 13-10-2020
Bezpłatne badania
- 02-09-2020
Informacja
- 26-08-2020
Informacja o wprowadzeniu na terytorium całego kraju drugiego stopnia alarmowego CRP (BRAVO-CRP).
- 09-07-2020
Informujemy, że Prezes Rady Ministrów wprowadził na terytorium całego kraju drugi stopień alarmowy CRP (BRAVO-CRP).
Ostrzeżenie obowiązuje od 10 lipca od godz. 00:01 do 13 lipca do godz. 23:59. Zarządzony II stopień alarmowy został wprowadzony w celu przeciwdziałania zagrożeniom w cyberprzestrzeni, w związku z organizacją wyborów prezydenckich w Polsce.
Stopnie alarmowe CRP dotyczą zagrożenia w cyberprzestrzeni. Oznacza to, że administracja publiczna jest zobowiązana do prowadzenia wzmożonego monitoringu stanu bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych.
Bezpieczeństwo w czasie obowiązywania stopnia uzależnione jest nie tylko od działania właściwych służb, ale też od czujności obywateli.
Dlatego w czasie obowiązywania stopnia alarmowego należy zwrócić uwagę na wszelkie niestandardowe sytuacje i potencjalne zagrożenia, na przykład: nietypowo zachowujące się osoby, pakunki, torby lub plecaki pozostawione bez opieki w miejscach publicznych, samochody (szczególnie transportowe) zaparkowane w pobliżu miejsc zgromadzeń.
Wszelkie niepokojące i nietypowe sytuacje oraz zagrożenia powinny być zgłaszane Policji za pośrednictwem numerów telefonu 112 oraz 997.
Informacja o wprowadzeniu stopnia alarmowego CRP (drugi stopień alarmowy BRAVO-CRP)
- 26-06-2020
Informujemy, że Prezes Rady Ministrów wprowadził na terytorium całego kraju drugi stopień alarmowy CRP (BRAVO-CRP).
Ostrzeżenie obowiązuje od 26 czerwca od godz. 00:01 do 29 czerwca do godz. 23:59. Zarządzony II stopień alarmowy został wprowadzony w celu przeciwdziałania zagrożeniom w cyberprzestrzeni, w związku z organizacją wyborów prezydenckich w Polsce.
Stopnie alarmowe CRP dotyczą zagrożenia w cyberprzestrzeni. Oznacza to, że administracja publiczna jest zobowiązana do prowadzenia wzmożonego monitoringu stanu bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych.
Bezpieczeństwo w czasie obowiązywania stopnia uzależnione jest nie tylko od działania właściwych służb, ale też od czujności obywateli.
Dlatego w czasie obowiązywania stopnia alarmowego należy zwrócić uwagę na wszelkie niestandardowe sytuacje i potencjalne zagrożenia, na przykład: nietypowo zachowujące się osoby, pakunki, torby lub plecaki pozostawione bez opieki w miejscach publicznych, samochody (szczególnie transportowe) zaparkowane w pobliżu miejsc zgromadzeń.
Wszelkie niepokojące i nietypowe sytuacje oraz zagrożenia powinny być zgłaszane Policji za pośrednictwem numerów telefonu 112 oraz 997.
CYBERPRZEMOC
- 15-06-2020
Rzecznik Praw Konsumenta radzi
- 28-05-2020
W stanie epidemii chętniej niż zazwyczaj korzystamy z zakupów online. Jest to bardzo wygodne, a zarazem może być bardzo niebezpieczne.
Dlatego w załączeniu poradnik opracowany przez CERT Polska, po to, aby Państwa zakupy były nie tylko udane, ale i bezpieczne, oraz abyście nie padli Państwo ofiarą nieuczciwych sprzedawców.
Kupuj świadomie
- 24-04-2020
Powiatowy Rzecznik Konsumentów radzi
- 23-04-2020
Odwołanie imprezy, rezerwacji w hotelu
Zgodnie z Art. 15 zp ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 374 z późn. zm.) Przedsiębiorca prowadzący działalność związaną z organizacją wystaw i kongresów lub działalnością kulturalną, rozrywkową, rekreacyjną i sportową lub organizujący wystawy tematyczne lub imprezy plenerowe w przypadku rozwiązania umowy z klientem, które to rozwiązanie umowy pozostaje w bezpośrednim związku z wybuchem epidemii wirusa SARS-CoV-2, jest zobowiązany zwrócić wpłacone mu przez klienta środki w terminie 180 dni od dnia skutecznego rozwiązania umowy.
W przypadku wyrażenia przez klienta zgody na otrzymanie w zamian od przedsiębiorcy vouchera do realizacji na poczet przyszłych wydarzeń w obszarze działalności przedsiębiorcy w ciągu roku od dnia, w którym miało się odbyć wydarzenie, za które klient wniósł zapłatę nie skutkuje rozwiązaniem umowy. Należy jednakże pamiętać , iż wartość vouchera nie może być niższa niż kwota wpłacona na poczet realizacji dotychczasowej umowy.
Wyżej wymienione zasady mają zastosowanie również do przedsiębiorcy lub rolnika świadczącego usługi hotelarskie (usługi hotelarskie – krótkotrwałe, ogólnie dostępne wynajmowanie domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych oraz świadczenie, w obrębie obiektu, usług z tym związanych).
W przypadku, gdy działalność przedsiębiorcy nie mieści się w kategoriach wskazanych powyżej wówczas mogą mieć zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.
Zgodnie z art. 495 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1145 z późn. zm.), jeżeli jedno ze świadczeń wzajemnych stało się niemożliwe wskutek okoliczności, za które żadna ze stron odpowiedzialności nie ponosi, strona, która miała to świadczenie spełnić, nie może żądać świadczenia wzajemnego, a w wypadku, gdy je już otrzymała, obowiązana jest do zwrotu według przepisów o bezpodstawnym wzbogaceniu. Wówczas, po rozwiązaniu umowy i wezwaniu do zwrotu wpłaconej zaliczki, przedsiębiorca powinien zaliczkę zwrócić (w terminie określonym w umowie lub wezwaniu).
Podstawa prawna:
1.Art. 15 zp ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 374 z późn. zm.)
2. Art. 495 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1145 z późn. zm.)
W przypadku wyrażenia przez klienta zgody na otrzymanie w zamian od przedsiębiorcy vouchera do realizacji na poczet przyszłych wydarzeń w obszarze działalności przedsiębiorcy w ciągu roku od dnia, w którym miało się odbyć wydarzenie, za które klient wniósł zapłatę nie skutkuje rozwiązaniem umowy. Należy jednakże pamiętać , iż wartość vouchera nie może być niższa niż kwota wpłacona na poczet realizacji dotychczasowej umowy.
Wyżej wymienione zasady mają zastosowanie również do przedsiębiorcy lub rolnika świadczącego usługi hotelarskie (usługi hotelarskie – krótkotrwałe, ogólnie dostępne wynajmowanie domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych oraz świadczenie, w obrębie obiektu, usług z tym związanych).
W przypadku, gdy działalność przedsiębiorcy nie mieści się w kategoriach wskazanych powyżej wówczas mogą mieć zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.
Zgodnie z art. 495 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1145 z późn. zm.), jeżeli jedno ze świadczeń wzajemnych stało się niemożliwe wskutek okoliczności, za które żadna ze stron odpowiedzialności nie ponosi, strona, która miała to świadczenie spełnić, nie może żądać świadczenia wzajemnego, a w wypadku, gdy je już otrzymała, obowiązana jest do zwrotu według przepisów o bezpodstawnym wzbogaceniu. Wówczas, po rozwiązaniu umowy i wezwaniu do zwrotu wpłaconej zaliczki, przedsiębiorca powinien zaliczkę zwrócić (w terminie określonym w umowie lub wezwaniu).
Podstawa prawna:
1.Art. 15 zp ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 374 z późn. zm.)
2. Art. 495 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1145 z późn. zm.)