.

Rozpatrywanie wniosków

Rozpatrywanie wniosków

  • 13-03-2025
Wniosek powinien zawierać co najmniej:
 
  • wskazanie osoby, od której pochodzi (imię i nazwisko) i jej adres zamieszkania,
  • opis istotnych  w sprawie okoliczności faktycznych,
  • wskazanie na czym polega naruszenie praw konsumenta,
  • wskazanie czego wnioskodawca oczekuje od przedsiębiorcy.
 
Podanie numeru telefonu i adresu e-mail nie jest obowiązkowe, ale znacznie ułatwi kontakt w sprawie. Podanie adresu e-mail jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o sposobie rozpatrzenia wniosku.  Mają Państwo prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
 
Do wniosku powinny być załączone kopie (skany) dokumentów potwierdzających okoliczności faktyczne opisane we wniosku.
Wniosek powinien być podpisany przez wnoszącego (własnoręcznym podpisem lub profilem zaufanym/ podpisem kwalifikowanym w przypadku składania wniosku w formie elektronicznej.).
 
Wniosek może zostać:
  • wysłany pocztą tradycyjną: Starostwo Powiatowe, al. Jana Pawła II 5, 68-200 Żary;
  • złożony w: Biurze Podawczym Starostwa Powiatowego, al. Jana Pawła II 5, 68-200 Żary; 
  • wysłany za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej możliwe jest przy użyciu dedykowanych formularzy udostępnionych na platformach ePUAP2 i biznes.gov.pl. Platformy te wytwarzają urzędowe poświadczenie odbioru dokumentów elektronicznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa: 
Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Starostwa Powiatowego w Żarach  na platformie  ePUAP: /3j8o3v0smg/SkrytkaESP
 
  • wysłany za pośrednictwem usługi e- Doręczenia -to usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, która umożliwia wysyłanie i odbieranie korespondencji w formie elektronicznej, posiadającej skutki prawne równoważne z tradycyjnym listem poleconym. Usługa ma na celu zastąpienie dotychczasowej korespondencji papierowej, a od 2026 r. również elektronicznej przesyłanej przez ePUAP.
Adres do doręczeń elektronicznych Starostwa Powiatowego w Żarach (eDoręczeń): AE:PL-89662-24685-WUTSJ-21
 
Wniosek w sprawach o ochronę praw indywidualnych konsumentów jest wolny od opłat.
Wnioski nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu pozostawione będą bez rozpoznania.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów występuje do przedsiębiorcy dopiero po wyczerpaniu przez konsumenta drogi postępowania reklamacyjnego.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów rozpatruje wnioski bez zbędnej zwłoki, ale w kolejności wpływu.
Okres oczekiwania na odpowiedź bądź podjęcie przez rzecznika działań zależy także od charakteru (w tym stopnia skomplikowania) sprawy.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych znajduje się poniżej.
 
Powiatowy Rzecznik Konsumentów udziela pomocy:
  • wyłącznie konsumentom, czyli osobom fizycznym, które działając w celu bezpośrednio nie związanym z działalnością gospodarczą lub zawodową zawarły umowę z przedsiębiorcą  (art. 22 [1] kodeksu cywilnego)
  • wyłącznie mieszkańcom POWIATU ŻARSKIEGO; dane teleadresowe powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów w kraju można znaleźć na stronie www.uokik.gov.pl
Załączniki
  • Wniosek do powiatowego rzecznika konsumentów o podjęcie  interwencji u przedsiębiorcy
  • Klauzula informacyjna RODO

Załączniki

  • Baner: Powiatowy Urząd Pracy w Żarach
  • Baner: Komenda Powiatowa PSP w Żarach
  • Baner: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Żarach
  • Baner: Szpital na Wyspie
  • Baner: Związek Powiatów Polskich
  • Baner: lubuskie.pl
Wtyczka Facebook