.

Informacje

Kampania społeczna WILCZY BILET

  • 26-08-2024
Pomysłodawcami kampanii społecznej „Wilczy bilet” są: Beata Krupianik - działaczka społeczna na rzecz zwierząt, prezeska fundacji „Karuna”, Dorota Sumińska - weterynarz, propagatorka dobrego traktowania zwierząt oraz Rafał Przybył - burmistrz miasta Wieruszów, społecznik.
 
Spot wyświetli się po kliknięcu na zdjęcie poniżej.
 
 
czytaj dalej

Informacja o projekcie "Pierwszy biznes - Wsparcie w starcie"

  • 24-07-2024
Ilustracja do informacji: Informacja o projekcie "Pierwszy biznes - Wsparcie w starcie"
Instrument Finansowy Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie realizowany jest przez Karkonoską Agencję Rozwoju Regionalnego S.A. oraz Dolnośląską Agencję Współpracy Gospodarczej Sp. z o.o na podstawie Umowy Operacyjnej zawartej z Bankiem Gospodarstwa Krajowego (BGK) w dniu 1 lipca 2024 r.
 
Umowa dotyczy powierzenia KARR S.A. oraz DAWG Sp z o.o. zarządzania środkami Funduszu Szczegółowego w ramach Instrumentu Finansowego „Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie” (Działania 04.01 Europejskie pożyczki na samozatrudnienie w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus).
 
Celem Projektu jest zapewnienie wsparcia finansowego, szkoleniowego i doradczego dla osób planujących podjęcie działalności gospodarczej na obszarze województwa dolnośląskiego oraz lubuskiego.
 
DLA KOGO?
O pożyczkę na podjęcie działalności gospodarczej mogą ubiegać się:
  • bezrobotni;
  • poszukujący pracy, niezatrudnieni i niewykonujący innej pracy zarobkowej;
  • studenci ostatniego roku studiów, niezatrudnieni i niewykonujący innej pracy zarobkowej;
  • poszukujący pracy opiekunowie osób z niepełnosprawnością;
  • poszukujący pracy, których średniomiesięczne przychody z okresu ostatnich trzech miesięcy przed miesiącem złożenia wniosku o pożyczkę nie przekraczały przeciętnego wynagrodzenia;
oraz
  • Osoby, które nie prowadziły działalności gospodarczej i nie pozostawały w okresie zawieszenia wykonywania tej działalności w okresie 12 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku.
PRZEZNACZENIE
  • zakup środków trwałych, urządzeń, maszyn, materiałów, towarów i usług, infrastruktury, środków transportu niezbędnych do rozpoczęcia działalności;
  • koszty stałe związane z prowadzeniem działalności do 6 miesięcy od jej podjęcia (np. czynsz, opłaty za wynajem lokalu).
WARUNKI POŻYCZKI
 
Zakres kwotowy:
  • Jednostkowa wartość pożyczki nie może przekroczyć 20-krotnej wysokości przeciętnego wynagrodzenia obowiązującego w dniu podpisania umowy z pożyczkobiorcą.
 
Maksymalny okres spłaty:
  • 84 miesiące, możliwość karencji 12 miesięcy (nie wydłuża okresu kredytowania)
Oprocentowanie:
  • 0,1 stopy redyskonta weksli NBP - 0,58%dla pożyczek na podjęcie działalności gospodarczej polegającej na prowadzeniu żłobka lub klubu dziecięcego z miejscami integracyjnymi lub polegającej na świadczeniu usług rehabilitacyjnych dla dzieci niepełnosprawnych w miejscu zamieszkania, w tym usług mobilnych oraz dla poszukujących pracy opiekunów osób z niepełnosprawnościami;
  • 0,25 stopy redyskonta weksli NBP - 1,45%dla pozostałych osób.
Zabezpieczenie
  • Zabezpieczenie – obligatoryjnie weksel in blanco i poręczenie dwóch osób fizycznych (
wiek osoby fizycznej poręczającej spłatę pożyczki nie może przekroczyć 70 lat na dzień złożenia wniosku);
  • Inne zabezpieczenie tj. hipoteka, zabezpieczenie rzeczowe, gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, poręczenie przez jedną osobę prawną lub fizyczną ustalane są indywidualnie.
Umorzenie
 
Pożyczka na samozatrudnienie podlega jednorazowo umorzeniu w części równej 6-krotnej wysokości przeciętnego wynagrodzenia, przyjmowanego w wysokości obowiązującej w dniu zawarcia umowy pożyczki, jednak nie wyższej niż 50% wartości pożyczki, na wniosek pożyczkobiorcy.
Z umorzenia mogą skorzystać wyłącznie osoby bezrobotne lub opiekunowie osób z niepełnosprawnością.
 
WYKLUCZENIA
 
Środki z pożyczki NIE MOGĄ być przeznaczone na:
  • finansowanie kosztów osobowych;
  • finansowanie zakupu gruntu niezabudowanego;
  • zakup od współmałżonka, osób pozostających z wnioskodawcą we wspólnym gospodarstwie domowym oraz od najbliższych członków rodziny, tj. rodziców, dziadków, dzieci, rodzeństwa lub przejęcie działalności gospodarczej od współmałżonka oraz najbliższego członka rodziny wnioskodawcy, poprzez jednoczesne odkupienie środków trwałych i obrotowych oraz prowadzenie działalności o tym samym profilu i w tym samym miejscu;
  • zakup środka transportu przeznaczonego do transportu drogowego towarów oraz elementów z nim związanych – w przypadku, gdy działalność gospodarcza będzie dotyczyć drogowego transportu towarów.
SPOSÓB ZŁOŻENIA WNIOSKU
  • Oryginały dokumentów dostarczane osobiście lub przesyłką pocztową
  • Dokumenty z podpisem kwalifikowanym pocztą elektroniczną
  • Dokumenty podpisane i dostarczone przez platformę ePUAP
 
WYKAZ PLACÓWEK
 
Wykaz placówek Partnerów Finansujących:
  1. Karkonoska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. 1 Maja 27 58-500 Jelenia Góra
  2. Fundacja Przedsiębiorczość (placówka KARR S.A.) Mieszka I nr 13 68-200 Żary
  3. PPH PARTNER Spółka Cywilna Justyna Dolczewska, Damian Dolczewski (placówka KARR S.A.) Zacisze 5 65-775 Zielona Góra
  4. Dolnośląska Agencja Współpracy Gospodarczej Sp. z o.o. aleja Kasztanowa 3A – 5 53-125 Wrocław
SZKOLENIA I DORADZTWO
 
Doradztwo i szkolenia w ramach Instrumentu Finansowego Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie dostępne są dla:
  • osób ubiegających się o pożyczkę na podjęcie działalności gospodarczej
  • osób, które uzyskały już pożyczkę na podjęcie działalności gospodarczej.
Pożyczkobiorca może skorzystać z usług szkoleniowych i doradczych w okresie nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy pożyczki na podjęcie działalności gospodarczej.
Uzyskanie doradztwa i szkoleń przez pożyczkobiorcę stanowi pomoc de minimis. Pożyczkobiorcy dodatkowo są zobowiązani do wypełnienia karty doradztwa/szkolenia oraz karty oceny doradcy/szkolenia.
 
Zakres szkoleń:
Moduł I
  1. Identyfikacja podstawowych pojęć, np. przedsiębiorstwo, przedsiębiorca, przedsiębiorczość, itp. – identyfikacja własnego pomysłu na biznes.
  2. Zapoznanie z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej (Kodeks Pracy, RODO, Konstytucja dla Biznesu).
  3. Zapoznanie z procedurami i dokumentami potrzebnymi do założenia działalności gospodarczej (CEIDG – wypełnianie druków, PKD, itp.).
Moduł II
  1. Prawo podatkowe (Polski Ład), rodzaje podatków, wybór formy opodatkowania „mojego” biznesu oraz ćwiczenia związane z obliczaniem podatków oraz innych obciążeń.
  2. Prawo autorskie.
  3. Przechowywanie i usuwanie danych.
Moduł III
  1. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw – ćwiczenia wybór formy organizacyjno-prawnej „mojego” przedsiębiorstwa.
  2. Analiza ryzyk – identyfikacja pojęciowa oraz analiza ryzyka „mojego” przedsięwzięcia, konkurencja.
  3. Człowiek przedsiębiorczy – główne cechy osobowościowe – autodiagnoza.
Moduł IV
  1. Reklama i promocja
  2. Pozyskanie i obsługa klienta
  3. Negocjacje biznesowe
  4. Radzenie sobie ze stresem i konfliktem
Przebieg szkolenia będzie należycie dokumentowany poprzez kartę szkolenia, która stanowi załącznik do dokumentacji projektowej.
 
Pożyczkodawca jest uprawniony do odmowy świadczenia usług doradztwa w przypadku wyczerpania środków przeznaczonych na ich realizację.
 
czytaj dalej

Kursy on-line z Fundacją "Przedsiębiorczość"

  • 12-02-2024
Ilustracja do informacji: Kursy on-line z Fundacją "Przedsiębiorczość"
Fundacja „Przedsiębiorczość” zaprasza na kursy on-line
Wymagania:
  • Osoby z wyższym wykształceniem lub osoby realizujące ostatni semestr nauki w szkole wyższej
  • Osoby z niepełnosprawnością zamieszkałe na terenie woj. lubuskiego
  • osoby bezrobotne, bierne zawodowo, poszukujące pracy
Kursy:
  • Pracownik biurowy
  • Pracownik administracyjno- biurowy
  • Pracownik obsługi klienta
  • Sekretarka
  • Telemarketer
  • Przedstawiciel handlowy
  • Grafik komputerowy
  • Programista
  • Administrator stron internetowych
  • Projektant i administrator baz danych
  • Specjalista ds. zaopatrzenia
  • Specjalista ds. sprzedaży
  • Specjalista ds. PR, reklamy, marketingu i sprzedaży
UWAGA! Ilość miejsc ograniczona.
 
Szczegółowe informacje i zapisy:
Fundacja „Przedsiębiorczość”
ul. Mieszka I 13, Żary
kontakt: 577 750 800 email: szuscicka~@~fundacja~.~zary~.~pl
czytaj dalej

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE BEZPOŚREDNIEGO ZAWARCIA UMOWY

  • 01-12-2023
Ilustracja do informacji: OGŁOSZENIE O ZAMIARZE BEZPOŚREDNIEGO ZAWARCIA UMOWY
Ogłoszenie o zamiarze bezpośredniego zawarcia umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego
 
Na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 oraz art. 22 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. 2022, poz. 1343 z późn. zm.), Powiat Żarski ogłasza zamiar bezpośredniego zawarcia umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego.
 
1. Nazwa i adres organizatora:
Powiat Żarski Aleja Jana Pawła II 5, 68–200 Żary
 
2.  Przewidywany tryb udzielenia zamówienia:
Bezpośrednie zawarcie umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego na podstawie art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1343 z późn. zm.).
 
3. Określenie transportu oraz linii komunikacyjnych:
Transport drogowy – przewóz osób w ramach publicznego transportu zbiorowego na liniach komunikacyjnych:
 
1.
Żary – Trzebiel – Łęknica
2.
Żary – Niwica – Łęknica
3.
Żary – Jasień – Lubsko
4.
Żary – Lipsk Żarski – Lubsko
5.
Żary – Górka – Tuplice
6.
Lubsko – Lisia Góra – Tuplice
7.
Żary – Przewóz – Sobolice
8.
Żary – Przewóz, przez: Piotrów, Dąbrowa Łużycka
9.
Żary – Sobolice, przez: Przewóz - Potok
10.
Lubsko – Brody – Jasienica – Lubsko
11.
Lubsko – Zabłocie – Jasień – Lubsko
 
4. Przewidywana data bezpośredniego zawarcia umowy:
 Grudzień 2024 r.
 
5. Przewidywany czas trwania umowy:
Od 1 stycznia 2025 do 31 grudnia 2025 r.
Umowa zostanie zawarta pod warunkiem zawarcia umowy przez organizatora z Wojewodą Lubuskim o dopłatę w ramach Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej na podstawie ustawy z dnia 16 maja 2019 r. o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2464 z późn. zm.).
 
6. Miejsce zamieszczenia ogłoszenia:
1) Biuletyn Informacji Publicznej https://bip.wrota.lubuskie.pl/spzary/
2) tablica główna w budynku Starostwa Powiatowego w Żarach
3) strona internetowa https://www.powiatzary.pl/
 
czytaj dalej

INTERNET.GOV.PL

  • 19-09-2023
Ilustracja do informacji: INTERNET.GOV.PL
Minister Cyfryzacji z dniem 1 stycznia 2023 roku uruchomił portal INTERNET.GOV.PL – usługę, dzięki której każdy może:
• sprawdzić, czy w wybranej lokalizacji jest dostępny szerokopasmowy internet i jacy operatorzy go oferują;
• zgłosić potrzebę dostępu do internetu;
• zgłosić pustostan, czyli budynek, w którym nie jest potrzebny dostęp do internetu;
• dowiedzieć się o planowanych rozbudowach sieci szerokopasmowej.
 
Dodatkowo system jest stale aktualizowany – duże podmioty zasilają go danymi raz w tygodniu, przedsiębiorcy z sektora MŚP – raz w miesiącu. Także raz w miesiącu aktualizowane są informacje o wszystkich planach inwestycyjnych. 
Pierwsze 8 miesięcy funkcjonowania portalu INTERNET.GOV.PL to:
• Ponad 7 milionów punktów adresowych w zasięgu dostępu do internetu w całym kraju, w tym ponad 5,5 miliona punktów adresowych w zasięgu internetu światłowodowego;
• Ponad 260 tysięcy unikalnych użytkowników portalu;
• Ponad 12 milionów wyświetleń strony internetowej INTERNET.GOV.PL;
• Ponad 30 tysięcy Obywateli, którzy zgłosili zapotrzebowanie na szybki internet za pośrednictwem systemu.
 
Za pośrednictwem systemu informujemy także o punktach adresowych, które zostaną objęte szybkim internetem w ramach projektów dofinansowanych ze środków Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, Krajowego Planu Odbudowy albo z Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy. Dzięki temu można zapoznać się m.in. z szacowanym kosztem doprowadzenia szybkiego internetu do pojedynczych budynków, który w części będzie współfinansowany ze środków publicznych, a w części przez samych operatorów. 
 
Zachęcamy do wejścia na INTERNET.GOV.PL i zapoznania się z jego funkcjonalnościami.
 
czytaj dalej

OGŁOSZENIE O ZAWIESZENIU KURSÓW AUTOBUSOWYCH

  • 01-09-2023
Ilustracja do informacji: OGŁOSZENIE O ZAWIESZENIU KURSÓW AUTOBUSOWYCH
 
 
czytaj dalej

Przypomnienie o konieczności telefonicznej rejestracji w Referacie ds. Rejestracji Pojazdów i Praw Jazdy

  • 21-08-2023
Ilustracja do informacji: Przypomnienie o konieczności telefonicznej rejestracji w Referacie ds. Rejestracji Pojazdów i Praw Jazdy
Szanowni Państwo,
W celu usprawnienia procesu załatwiania spraw w Referacie ds. Rejestracji Pojazdów i Praw Jazdy Starostwa Powiatowego w Żarach przypominamy o konieczności umawiania terminu wizyty w urzędzie. Do Referatu ds. Rejestracji Pojazdów i Praw Jazdy należy wchodzić o umówionej godzinie, a następnie podchodzić do stanowiska wskazanego przez urzędnika.
 
Sprawy w Referacie ds. Rejestracji Pojazdów i Praw Jazdy będą załatwiane na wyznaczoną godzinę (po wcześniejszej rejestracji telefonicznej) w godzinach:
Poniedziałek 07.15 – 15.30
Wtorek – Czwartek 07.15 – 14.00
Piątek 07.15 – 13.30
 
Rejestracja telefoniczna:
Prawa jazdy – tel. 68 479 06 19
Rejestracja pojazdów, wydawanie dowodów rejestracyjnych, zgłoszenie sprzedaży oraz inne czynności – tel. 68 479 06 66
 
Wykaz telefonów:
Kierownik Referatu - 68 479 06 66
Prawa Jazdy - 68 479 06 19
Rejestracja Pojazdów - 68 479 06 60, 68 479 06 61, 68 479 06 62, 68 479 06 63, 68 479 06 64, 68 479 06 65
czytaj dalej

Informacja o zmianie terminu związanego z rejestracją oraz zgłoszeniem nabycia pojazdu

  • 10-07-2023
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 14 czerwca 2023 r. w sprawie odwołania na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego (Dz.U. z 2023 r. poz. 1118) z dniem 1 lipca 2023 r. odwołuje się na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stan zagrożenia epidemicznego w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2.
 
W związku z powyższym Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg informuje, że od dnia 1 lipca 2023 r. termin na rejestrację pojazdu oraz zgłoszenie nabycia lub zbycia wynosi 30 dni.
 
Kierownik Referatu ds. Rejestracji Pojazdów i Praw Jazdy /-/ Piotr Solich

OGŁOSZENIE O ZAWIESZENIU KURSÓW AUTOBUSOWYCH NA OKRES WAKACYJNY - AKTUALIZACJA

  • 03-07-2023
Ilustracja do informacji: OGŁOSZENIE O ZAWIESZENIU KURSÓW AUTOBUSOWYCH NA OKRES WAKACYJNY - AKTUALIZACJA
Informacja o zawieszonych kursach autobusowych.
Stan z dnia: 03.07.2023 r.
czytaj dalej

#STOPcyberprzemocy - RAZEM MOŻEMY WIĘCEJ...

  • 13-06-2023
Ilustracja do informacji: #STOPcyberprzemocy - RAZEM MOŻEMY WIĘCEJ...
Zachowajmy ostrożność nie tylko w roku szkolnym ale także w okresie wakacyjnym.
 
"Niewielu zdaje sobie sprawę z zagrożeń, jakie niesie za sobą Internet. Codziennie jesteśmy narażeni na różnego rodzaju ataki, których ofiarami mogą paść nie tylko osoby dorosłe, ale również dzieci. Na takie okoliczności warto jest je dobrze przygotować i zawczasu wytłumaczyć co robić, kiedy dotknie ich cyberprzemoc, czyli emocjonalnie krzywdzące zachowanie innego użytkownika sieci internetowej."
 
czytaj dalej
1 2 3 4 5 6
  • Baner: Powiatowy Urząd Pracy w Żarach
  • Baner: Komenda Powiatowa PSP w Żarach
  • Baner: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Żarach
  • Baner: Szpital na Wyspie
  • Baner: Związek Powiatów Polskich
  • Baner: lubuskie.pl
Wtyczka Facebook